
Siikajokinen yrittäjäpariskunta lähestyi Ideasampoa kun heidän piti saada lähialueella kasvattamansa luomuperuna kauppoihin omassa kahden kilon pussissa. Jutustellessamme pariskunnan kanssa ihastuimme heidän tapaansa viljellä perunoita. Näimme ainutlaatuisen tarinan, joka ansaitsi esiintulon kaupan hyllyssä. Niinpä kehitimme luomuperunalle nimen isännän etunimestä ja suunnittelimme sille erottuvan logon. Kirjoitimme perunan tarinan kaikkien luettavaksi suoraan pakkaukseen ja kuvitukseksi halusimme puhtaan perunapellon sinitaivaineen.
Nelivärikuvan saaminen pakkaukseen oli haaste, sillä käytössä oli vain kolme väriä. Tämä ei meitä kuitenkaan lannistanut. Ratkaisimme ongelman luopumalla mustasta väristä, jota sitten jäljittelimme kuvaan painamalla kaikki kolme väriä (sininen, punainen, keltainen) päällekkäin. Pienet tekstit painoimme mustan sijasta sinisellä.
Tämä uudenlainen ja rohkea kokeilu oli 90-luvulla myös painolle ainutlaatuinen ja innostava haaste, mutta ponnistelu kannatti; lopputulos näytti uskomattoman hyvältä ja toimii vielä tänäpäivänä!
Mikon luomuperunan pakkaus on pysynyt muuttumattomana jo yli kaksikymmentä vuotta. Tutuksi tullut pakkaus ja sen hyvin kasvatettu sisältö on saavuttanut hyvän jalansijan lähialueellaan ja päässyt myös valtakunnalliseen jakeluun.