Kastellin Miniomakotitalo - Tuoteuutuudesta toimialatermiksi

  • Strategia
  • Slogan
  • Markkinointisuunnitelma
  • Kampanja
  • Esitteet ja julisteet
  • Lanseeraus
  • Lehdistötiedote
  • Printti- ja digimainonta
  • Sosiaalinen media

Kun Kastelli-talot Oy toi markkinoille ajankohtaisen, pienten omakotitalojen uutuusmalliston, nostimme aiheen median ja yleisön tietoisuuteen tuomalla valokeilaan malliston pienimmän, 49 neliöisen Cubic-omakotitalon, jonka nimesimme miniomakotitaloksi.

Loimme ajankohtaisen lehdistötiedotteen, jonka tukena oli luomamme markkinointisuunnitelma ja korkeatasoinen uutuusmallistoesite sekä muu markkinointiviestintä ajankohtaisista pienemmistä omakotimalleista.

Tiedote sai hyvän vastaanoton kotimaisessa mediassa. Muun muassa Helsingin Sanomat, Yle, Talouselämä, Taloussanomat, Tekniikka & Talous, Rakennuslehti, MTV, Iltasanomat ja Iltalehti kirjoittivat uudesta miniomakotitalosta. Kampanjan tuloksena miniomakotitalo on nyt yleisesti käytetty termi ja liitetään mielikuvissa Kastelliin.

Ideasampo on ollut Kastellin kumppani markkinointiviestinnässä aina sen alkumetreiltä, vuodesta 1989, asti. Markkinoille tullessaan Kastelli tarjosi erilaisen rakentamisratkaisun, jonka merkitystä nostimme esille ja viestimme sekä kuvin että sanoin omasta talosta haaveileville. Näiden merkitysten viestimisellä loimme tukevan kivijalan Kastellin suosiolle, ja markkinajohtajuuden Kastelli saavuttikin jo viidessä vuodessa. Siitä lähtien Kastellin johtoasema on jatkanut kasvuaan ja ero talomerkkien kakkoseen on nyt jo kaksinkertainen.  Näin rakentui halutuin koti isolla K:lla ja tuli aika päivittää Suomen rakastetuimman talomerkin slogan, jonka kiteytimme kahteen sanaan – kodin merkki.